Nova realnost za poslovni turizem, priložnosti in tveganja
Okrevanje je zaradi epidemije zelo počasno. V letu 2022 bi poslovni turizem na svetovni ravni lahko dosegel do 66 odstotkov prihodkov iz leta 2019, ko epidemije še nismo poznali.
Turizem je med gospodarskimi panogami, ki jih je pandemija koronavirusa najbolj prizadela, znotraj panoge pa jo je še slabše odnesla veja poslovnega turizma. S širjenjem virusa so podjetja začela omejevati poslovne poti, spreminjala so svoje politike na tem področju, na drugi strani se je povečala fleksibilnost dela in delovnih mest. Poti so nadomestile digitalne oblike komunikacije. Panoga poslovnega turizma je močno odvisna od letalskih povezav, število teh se je v zadnjih dveh letih močno zmanjšalo pišejo na portalu Finance.
Prihodki, povezani s poslovnim turizmom, so v 2020 v primerjavi z 2019 upadli za 61 odstotkov. Pri Svetovnem potovalnem in turističnem svetu (WTTC), ki povezuje pomembne svetovne akterje zasebnega turističnega sektorja, ocenjujejo, da bi panoga lahko v 2022 okrevala toliko, da bi dosegla 66-odstotni obseg prihodkov iz 2019. Glede pomena poslovnega turizma navajajo analizo, po kateri je v 2019 v večini velikih držav ta panoga pomenila petino prihodkov celotnega turističnega sektorja.
Spremembe, ki smo jih vajeni zaradi epidemije bodo stalnica.
WTTC v zadnjem svežnju smernic glede okrevanja poslovnega turizma za iztočnico jemlje napoved Svetovne zdravstvene organizacije (WHO), da bo covid-19 po vsej verjetnosti postal endemičen. Na kratko to pomeni, da se pandemija ne bo končala tako, da bo virus izginil, ampak predpostavljajo, da bo zadostno število ljudi pridobilo imunsko zaščito in virus ne bo več tako nevaren.
Ko torej vzamemo za predpostavko, da virus ostaja, panogi poslovnega turizma ne preostane druga izbira, kot da se prilagodi stalnim spremembam in nepredvidljivostim, ki bodo povezane z endemičnim covidom-19. Nihanja, povezana s posameznimi izbruhi virusa in posledično omejitvami, bi lahko trajala več let, ocenjujejo. Na WTTC tako ugotavljajo, da bo okrevanje panoge odvisno od precepljenosti prebivalstva in uvajanju ukrepov po posameznih državah. Oboje se med državami močno razlikuje in tudi v prihodnje ni pričakovati, da bo kaj drugače.
Tri področja, ki jih je potrebno upoštevati:
1. Spremembe v povpraševanju
Podjetja so s svojimi politikami vplivala na povpraševanje po poslovnih potovanjih: podatki kažejo, da je covid-19 na poslovni turizem v primerjavi s prostočasnim turizmom močno neenakomerno vplival na panogo. Pomemben vpliv na panogo imajo že spremembe v politikah posameznih korporacij, ugotavljajo na WTTC, nekatere so se denimo odločile, da lahko začasno omejijo poslovna potovanja, ne da bi to negativno vplivalo na posel.
Razmah ‘bleisure’ potovanj: gre za trend, ki se je pojavil v zadnjem desetletju, torej že pred pandemijo koronavirusa, pomeni pa kombinacijo poslovne poti z zasebnim potovanjem, ko se torej poslovno potovanje podaljša z zasebnim potovanjem.
2. Spremembe pri ponudbi
Pandemija je pospešila digitalizacijo: digitalizacija turizma je bila trend že pred pandemijo, ta pa je dala digitalizaciji velikanski pospešek. Podjetja so denimo nadgradila svoje poslovne mode in razvila nove produkte, s katerimi se spopadajo z nenadnimi upadi povpraševanja.
Hibridnost: lockdowni so negativno vplivali na poslovna potovanja, dogodke so zamenjale hibridne oblike. A kot ugotavljajo na WTTC, ko se bo posel lahko vrnil k občutku normalnosti, bodo hibridni dogodki lahko postali pomembna oblika dopolnitve poslovnih potovanj. Denimo v smislu oblikovanja bolj personalizirane ponudbe.
Pomanjkanje usposobljenih kadrov: celotna panoga se sooča s hudim pomanjkanjem kadra, še toliko bolj pa usposobljenega kadra. Med pandemijo so turistična podjetja odpuščala zaposlene, zato so se mnogi prekvalificirali in si našli službo drugje. Posledica tega je, da imajo podjetja ob vnovičnem zagonu težave dobiti izkušene sodelavce, ki bi lahko ponujali kakovostne storitve.
3. Spremembe v poslovnem okolju
Jasnost je bolj pomembna kot kdaj prej: strah pred spreminjanjem pravil, omejitev lahko ljudi odvrača od tega, da bi potovali. Nihče si ne želi, da bi zaradi spremenjenih pravil nekje obtičal. Zato je za panogo poslovnega turizma toliko pomembnejše, da so pravila posameznih držav jasna, predvidljiva in poenotena.
Vir: finance.si