Plačevanje davkov na službene električne avtomobile
Letos so začela veljati nova pravila glede plačevanja DDV in obračunavanja dohodnine, če podjetje kupi električni avto in ga zaposleni uporablja tudi za zasebne namene. Prvo pravilo je: podjetje si lahko za električni avto odbija DDV in ga potem plačuje »samo« za toliko, kolikor avta je zaposleni uporabljal za zasebni namen. Drugo pravilo pa je: uporaba službenega električnega vozila za osebno uporabo ni več boniteta.
DDV-pravila veljajo že od januarja, prav tako bodo za nazaj veljala pravila glede bonitet. Te je prejšnji teden prek sprememb zakona o dohodnini potrdil državni zbor. Teoretično sicer še obstaja možnost sprejetja veta državnega sveta, kar bi pomenilo, da bi poslanci o zakonu odločali vnovič.
Pravila glede DDV
Po prenovljenem zakonu o DDV, ki je začel veljati 22. januarja, lahko podjetje odbija DDV, če kupi osebno vozilo za poslovne namene, če je to brez izpustov ogljikovega dioksida in njegova cena skupaj z DDV ne presega 80 tisoč evrov. Torej za osebni električni avto lahko podjetje po novem odbija vstopni DDV. Če je cena avta 81 tisoč evrov, si ne sme odbijati nič DDV – plača polno ceno.
Kaj pa, če se vozilo, za katero podjetje lahko odbija vstopni DDV, uporablja za zasebne namene? Za ta del mora podjetje poravnati DDV. Ne glede na to, da bonitete uporabnik službenega električnega vozila za osebno uporabo po novem ne bo imel. Ali kot pravijo na finančnem ministrstvu: »Sistem DDV in sistem dohodnine sta po vrsti davka in tudi glede na opredelitev davčnih zavezancev različna sistema, zato rešitve pri enem davku ne vplivajo neposredno na rešitve pri drugem davku.«
Davčna osnova se izračuna tako, da se število kilometrov, opravljenih s službenim vozilom za zasebne namene, pomnoži z zneskom kilometrine (v višini davčno priznanega odhodka v skladu z zakonodajo s področja dohodnine). Torej se število kilometrov pomnoži z 0,37 evra. Če je oseba prevozila deset tisoč kilometrov v zasebne namene v enem letu, je tako davčna osnova za 22-odstotni DDV 3.700 evrov. DDV torej znaša 814 evrov in ga plača podjetje.
Pravila glede dohodnine
Do zdaj je za električna vozila veljalo: v davčno osnovo delojemalca se je vštevalo 0,3 odstotka nabavne vrednosti vozila na mesec, če vrednost ob pridobitvi vozila, vključno z DDV, ne presega 60 tisoč evrov; če je vrednost višja, se za presežni del nabavne vrednosti davčna osnova delojemalca določa tako, kot če ne gre za električno vozilo.
Po novem velja: »Če delodajalec zagotovi delojemalcu osebno motorno vozilo na električni pogon za zasebne namene, je vrednost bonitete enaka nič.« Torej, ne glede na to, ali je električni avto vreden 40 ali 140 tisoč evrov, uporabnik službenega električnega avtomobila nima bonitete in zato ne plača dohodnine na uporabo vozila.
Kaj pa, če je bila akontacija dohodnine zaradi bonitete višja?
Prenovljeni zakon o dohodnini, ki je bil sprejet šele ta mesec, bo veljal za nazaj, od 1. januarja letos. To pomeni, da je delodajalec za januarsko in februarsko plačo odvedel za zaposlenega, ki ima službeni električni avto za zasebne namene, še akontacijo dohodnine po starem. Torej je upošteval uporabo avtomobila kot boniteto, čeprav to ni. Zato je zaposleni dobil nižjo neto plačo, kot bi jo sicer.
Kdaj bo zaposleni dobil povrnjen preveč zaračunan davek, glede na to, da prenovljeni dohodninski zakon velja za nazaj že za zaslužke od 1. januarja? Prihodnje leto pri poračunu dohodnine, kar bo praviloma moralo biti upoštevano že v informativnem izračunu dohodnine.
Vir: finance.si